Dubbla guld i Swedish Learning Awards

Första pris i Bästa E-Learning – Vinstdrivande verksamhet samt Bästa mobila lärandet

Lexicon Interactive, tillsammans med kunden Telenor, vann guld inom de prestigefyllda kategorierna Bästa mobila lärande samt Bästa E-Learning vid Swedish Learning Awards 2016.

Juryns motivering till priset Bästa mobila lärandet:

Utmanande, intressant och spännande! Snygg layout & intuitiv navigering. Mobila funktioner utnyttjas på ett enkelt och roligt sätt som gör användarna delaktiga.

Juryns motivering till priset Bästa E-Learning – Vinstdrivande verksamhet:

En utbildning i framkant där lärandet blir en del i vardagen. Humor, musik och personligt tilltal träffar direkt i målgruppen. Deltagarna fördjupar innehållet genom att dela reflektioner och tankar.

Det är nu sjätte året i rad som guldmedalj tillägnas Lexicon Interactive i Swedish Learning Awards.

  • 2011 | Bästa m-learning | Svenska Addisonföreningen
  • 2012 | Bästa standardproduktion | Kundmötet i butik, Daymaker
  • 2013 | Bästa kompetenssatsning | Nya Telenor Business School
  • 2014 | Bästa e-learning (icke vinstdrivande företag) I Det hållbara Systembolaget
  • 2015 | Bästa Kompetenssatsning | PostNord
  • 2016 | Bästa E-Learning – Vinstdrivande verksamhet samt Bästa mobila lärandet | Telenor

Swedish Learning Awards

Swedish Learning Awards syftar till att rikta strålkastarna mot de bästa utbildningarna för, med eller av företag och organisationer i Sverige. Tävlingen ska föra utvecklingen framåt och lyfta upp det senaste när det gäller genomslagskraft, idéhöjd, teknik och kvalitet.

Lexicon Interactive

Lexicon Interactive är en del av Lexicon-gruppen och har mångårig erfarenhet av att utveckla e-learning i kombination med lärarledda insatser. Lexicon Interactive erbjuder konsulttjänster inom strategi, idé- och konceptutveckling samt produktion och författarverktyg för e-learning.

Fotograf bild ovan: Elias Ljungberg, Visual Verge.