Lexicon lanserar ny webb

Den nya webben är ännu bättre anpassad för att användas på olika format, till exempel läsplattor och mobiler.

Nya surfbeteenden, teknik och inte minst önskemål ställer följdakligen nya krav på en hemsidas upplägg och lösningar. För att möta nutida och framtida behov lanserar nu Lexicon en webb som bygger på en helt ny och fullt utvecklingsbar plattform.

Johan Åkerström, tekniskt ansvarig för utvecklingen av webben:
- Den nya tekniken är inte bara fullt användbar för sökordsoptimeringen samt responsiva lösningar för olika format som läsplattor och mobiler..

Den ger oss även en fullskalig verktygslåda för att skapa nästintill obegränsad utveckling av både våra egna affärsområden och exempelvis fulladdade kompetensportaler för våra kunder och partners.

Anders Sundelin, innehållsansvarig för utvecklingen av webben:
- En webb ska vara ett levande verktyg som snabbt kan anpassas efter alla nya önskemål från besökare och ständiga förändringar på marknaden. Genom vårt nya system med så kallade "microsajter" för våra respektive områden, kan allt utvecklas samtidigt både individuellt och i effektiv övergripande symbios. Kort sagt ger nya webben mervärden åt alla delar.

Jag hoppas, och vågar även tro, att såväl våra befintliga som nya kunder kommer att uppskatta det nya renare upplägget och de ännu enklare lösningarna för att hitta sina önskade utbildningar och andra kompetenstjänster hos oss.