Lexicon tecknar strategiskt samarbete med Arrow ECS Education

Lexicon och Arrow ECS Education inleder ett strategiskt samarbete med syfte att båda parter ska bredda sin kompetens och sina resurser inom nya utbildningsområden.

Genom samarbetet stödjer Lexicon Arrow ECS Education inom primärt Microsoft-området, för såväl IT-proffs som användare. Detta gäller exempelvis vid implementeringar av Office 365 i större organisationer. Likaså kan Arrow ECS Education genom samarbetet dra nytta av den kompetens och de lösningar Lexicon har för IT-proffsutbildning i form av e-learning och blended learning, samt att de kan erbjuda sina kunder en bättre närhet genom Lexicons 28 kompetenscenter.

Lexicon i sin tur breddar sin kompetens inom områden såsom Citrix, IBM, Symantec och VMWare. Lexicon ges därmed en mer heltäckande spetskompetens inom hela IT-proffsområdet, vilket ökar räckvidden inom IT-infrastrukturnära områden och de kompetensbehov som är förknippade med dessa.

Frederik Johansson, VD för Lexicon:
- Samarbetet med Arrow ECS Education stärker vår kompetens inom flera områden, och vi blir därmed en ännu mer naturlig helhetsleverantör inom IT-proffsområdet för våra kunder. I dag finns ingen annan aktör på den svenska marknaden som på ett så flexibelt sätt kan minimera kundens kostnader för arbetstids- och intäktsbortfall samt resor och logi i samband med professionell IT-utbildning. Med vår rikstäckning, bredd av spetskompetens och drygt 1 500 e-learningutbildningar för IT-proffsområdet kan vi ligga i framkant samt ha en hög kvalitet gällande såväl tids- som kostnadseffektiva leveranser.

För mer information kontakta:
Frederik Johansson, VD Lexicon