Ny utmärkelse för bästa e-learning

Första pris i Swedish Learning Awards

På ett fullsatt Clarion Sign hade Lexicon Interactive tillsammans med kunden Systembolaget glädjen att kamma hem första pris för Bästa e-Learning i prestigefyllda Swedish Learning Awards.

Juryns motivering lyder: ”Med ett skarpt visuellt uttryck och snygg paketering är detta en värdig vinnare. Det rena, stilistiska greppet sätter det viktiga i fokus. Organisationens hållbarhetsarbete går rakt in i medarbetarens hjärta och hjärna.”

Anna Ray, Lexicon Interactive:
– Vi ser det som ett kvitto på att våra produktioner inte bara är nytänkande och träffsäkra, utan också skapar värde i våra kunders organisationer. Ett av de tyngst vägande kraven är nämligen att påvisa utbildningens effekter i kundens verksamhet. Vi har haft ett fantastiskt fint samarbete med Systembolaget i det här projektet. Utbildningen handlar om CSR och hållbarhet och det är något alldeles speciellt att vara med att lyfta en organisation i just de här frågorna. Vi har lyckats skapa ambassadörer av hela medarbetarstyrkan och dessutom skapat forum för diskussion, där vi ser att nya, verksamhetsutvecklande idéer lyfts och erfarenheter byts. Vi tackar Systembolaget för förtroendet och det fina samarbetet och tar idag ett extra glädjesprång på väg till jobbet!

Susanne Haneling, Systembolaget:
– Vi har jobbat ihop med Lexicon i flera projekt, både före och efter den här utbildningen och det känns alltid lika tryggt. Vi får alltid ett proffsigt bemötande - när allt rullar på enligt plan, men kanske viktigast,  när det dyker upp sånt som vi inte räknat med från början. Personligen tycker jag det är både kul och inspirerande att jobba ihop med Lexicon. Ett riktigt bra och prestigelöst samarbete som gör att vi mer än gärna gör fler projekt ihop med dem.

Det är nu fjärde året i rad som en hedervärd guldmedalj tillägnas Lexicon i Swedish Lerning Awards.

• 2011 | Bästa m-learning | Svenska Addisonföreningen
  • 2012 | Bästa standardproduktion | Kundmötet i butik, Daymaker
  • 2013 | Bästa kompetenssatsning | Nya Telenor Business School
  • 2014 | Bästa e-learning (icke vinstdrivande företag) I Det hållbara Systembolaget

Swedish Learning Awards

Swedish Learning Awards syftar till att rikta strålkastarna mot de bästa utbildningarna för, med eller av företag och organisationer i Sverige. Tävlingen ska föra utvecklingen framåt och lyfta upp det senaste när det gäller genomslagskraft, idéhöjd, teknik och kvalitet.

Lexicon Interactive

Lexicon Interactive är en del av Lexicon-gruppen och har mångårig erfarenhet av att utveckla e-learning i kombination med lärarledda insatser. Lexicon Interactive erbjuder konsulttjänster inom strategi, idé- och konceptutveckling samt produktion och författarverktyg för e-learning. Läs mer om Lexicons e-learning här.