Nya affärsutbildningsmaterial

Lexicon introducerar nya material inom affärsutbildning. De kommer både fungera som standardmodell för de öppna affärsutbildningarna och ett grundupplägg inför specialanpassningar.

Materialen består av sammanslagningar av tidigare producerade Lexicon-material, inköpt affärslitteratur och nyproducerat innehåll av ämnesexperter. Allt utformas i en enhetlig profil och pedagogik för att erbjuda ett mer helgjutet upplägg. Varje utbildning byggs upp enligt en konkret struktur, med exempelvis deltagarmaterial, lärarinstruktioner, övningar, filmklipp m m.

Lång erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial

I början av 90-talet grundade Lexicon läromedelsbolaget Docendo, som inom kort växte till att bli en av Sveriges största producenter av utbildningsmaterial. 2005 utvecklades en ny pedagogik för Lexicons IT-utbildningar, som lett till en lång rad uppskattade material med höga produktionsantal. Nu tas även samma steg för Lexicons affärsutbildningsmaterial.

Anders Sundelin, marknadschef på Lexicon:
– Vi stöper om vår kompetens efter kundernas nya och kommande behov. Visst kan det nya affärsutbildningsmaterialet tryckas upp i ett klassiskt pappersformat som varje kund och deltagare får med sig hem i handen, men kanske ännu mer intressant blir de digitala möjligheterna för blended learning. Varje utbildning byggs upp i en modulstruktur, där vi kan anpassa och plocka ut de bästa godbitarna efter behov. Vi kan till exempel snabbt bygga en mix av flera olika affärsområden för ett specifikt kundbehov, med bland annat Försäljning och Ledarskap … och IT. Vi möter också många kunder som vill använda våra utbildningsmaterial till sina egna interna utbildningar, därför gör vi det också möjligt att köpa för eget bruk och utbildningssituationer.

För mer information, kontakta ditt närmsta Lexicon-kontor