Utökat utbildningsutbud inom Service

Skapa och förstärk er organisations servicekultur

Lexicons område Service utökas med fyra ytterligare utbildningar, som kommer att kunna erbjudas i öppen form med fasta datum på utvalda orter. Anpassade lösningar kommer att komplettera grundutbudet med särskild hänsyn till kompetensområdets utpräglade bredd av skilda serviceutmaningar för olika företag och organisationer.

Som mål för samtliga utbildningar gäller att Lexicon ska skapa eller förstärka en stark servicekultur som genomsyrar alla väsentliga led inom kundens organisation.

De fyra grundläggande kompetensområdena inom Lexicon Service är:

1. Universell och extern service

Den service som vi möter när vi går på restaurang, flyger, checkar in på hotell eller som vi möter generellt när vi har ett behov av köp eller ett behov av att nyttja eller köpa en tjänster och produkter.
Kopplade öppna utbildningar:
Genuin kundservice som gör skillnad

Service i världsklass

2. Intern service

Hur skapar man en stark intern servicekultur där vi behandlar varandra - inklusive våra egna olika avdelningar - likadant som om vi vore värdefulla kunder? Detta kan i förlängningen även skapa en extern servicekultur som företagen eller den offentliga sektorns ”kunder” starkt märker av, då den interna kulturen är något som alltid syns och märks i alla led. En god service sprider sig lätt.

Intern kundservice och företagskultur

3. Reklamationshantering och kompletterande köp

Här är målgruppen en eftermarknadsservice som kan utnyttjas för att skapa djupare relationer och plocka pluspoäng till varumärket. Detta via en professionell hantering av reklamationer eller tilläggsköp kopplat till det ursprungliga köpet. I dessa fall sker grundkontakten efter första köpet är genomfört och utgångspunkten skiljer sig därmed markant från andra situationer.
Kopplade öppna utbildningar:

Reklamationshantering som vinner kundens hjärta

4. Mejl- & telefonservice

Målgruppen är här telefon- och mejlsupportfunktioner där det oftast inte sker ett fysiskt möte, utan all kontakt sker via telefon eller mail. Detta ställer annorlunda krav på rätt service - och utmaningen är dessutom ofta ännu högre för att kunna lyckas.

Telefon- och mejlservice

Inom Service finns även fördelaktiga möjligheter att koppla utbildningarna till Lexicons övriga utbud inom exempelvis Blended learning, SOL och Play.