Service Service och bemötande – Öka kundnöjdheten

Vill du bli vassare på kundbemötande? Denna utbildning ger dig spetskompetens inom bemötande, kommunikation och service. Utbildningen är särskilt lämplig för dig som arbetar inom reception, kundservice, kundsupport eller helpdesk.

Vill du att din kommunikation ska vara tydligare? Vill du anpassa din kommunikation utifrån kunden du möter och dennes behov? Vill du skapa förtroende snabbare? Vill du skapa ett tryggt och bra samtalsklimat? Samt få verktyg att hantera de besvärliga och laddade samtalen? Då är detta utbildningen för dig! 

Utbildningen varvar teorier inom psykologi och beteendevetenskap med praktiska och konkreta övningar som stimulerar din inlärning. Kursen ger dig även viktig tid för personlig utveckling och självreflektion. 

Utbildningsmål  

Efter utbildningen skall du ha en konkret handlingsplan för hur du kan utveckla ditt kundbemötande. Du har fått en djupare förståelse för ditt eget och andras beteende, samt en viss förståelse för vad beteendet kan bottna i. Med den förvärvade kunskapen kan du anpassa din kommunikation utifrån olika situationer och personer som kan uppstå.

Målgrupp 

Alla som önskar praktisk träning i service och kundbemötande.

Kursfakta

Typ Öppen
Längd 1 dagar
Ditt pris 8 900 kr exkl. moms
Klippkort Ja
Planerad 0 orter
0 tillfällen

Innehåll

Vilka egenskaper och färdigheter har en god kommunikatör? 

  • Självreflektion och övning 

Vikten av ett gott första intryck – Att snabbt skapa förtroende 

Min kommunikation 

  • Hur kommunicerar jag? 
  • Hur kan jag komma att uppfattas? 
  • Hur kan jag anpassa min kommunikation? 

Aktivt lyssnande 

  • Närvaro 
  • Öppna frågor/Slutna frågor 
  • Bekräftelse 
  • Reflektion 
  • Summering

Hur kan jag hantera och agera när jag hamnar i situationer med personer som jag upplever som besvärliga? 

  • Att bryta sina destruktiva tanke- och beteendemönster 
  • Optimera sitt tillstånd 
  • Kunna ladda om och fokusera

Kroppsspråk, röst och ordval 

Personligt åtagande och personlig handlingsplan  

Anpassning 

Har ert företag behov av anpassad utbildning i service och kundbemötande? Vi skräddarsyr utbildningens tid, plats och innehåll helt efter era behov. Kontakta oss för mer info.