Öppna kurser

Praktiskt samarbete med Teams

I Office 365 finns de perfekta verktygen för projektsamarbete. Istället för att ha information på olika ställen, samlas allt i projektgruppen. E-post/chattmeddelanden, fildelning och samredigering, anteckningsböcker, uppgiftshantering/planering, möten, med mera.

Innehåll

Teamsgrupper

  • Skapa och hantera projektgrupper och medlemmar i Teams.
  • Hantera din egen status i Teams. 
  • Strukturera teamet med kanaler och flikar. 
  • Konversationer. Formatera och uttryck textmeddelanden, dela filer och annan information. 
  • Möten. Spontana snabbmöten och schemalagda möten med mängder av presentationsmöjligheter. Din kalender och synkroniseringen med Teams-möten. Mötesanteckningar med OneNote eller Wiki. 
  • Filer. Dela och samredigera i filer. Synkronisera med SharePoint. 
  • Hantera aviseringar.
  • Infoga nya verktyg/appar, exempelvis Planner. Använda Butiken för fler appar.

Planering/uppgifter i Planner

  • Skapa uppgifter och ändra status.
  • Tilldela uppgifter till en eller flera.
  • Filer, checklistor, kommentarer och etiketter i uppgifter.
  • Strukturera med Buckets.
  • Gruppera, sortera och favorisera plan.

Sökning

  • Sökning och kortkommandon i sökfältet.
  • Sökning via aktivitetsfeed.
  • Filtrering via aktivitetsfeed.

Arbeta med teamen i mobilen

  • Använda apparna Teams och Planner i mobilen. 

Avslutning

  • Lämna, ta bort eller arkivera Team.