Öppna kurser
Teams – samarbete och kommunikation
I Office 365 finns de perfekta verktygen för projektsamarbete. Istället för att ha information på olika ställen, samlas allt i projektgruppen. E-post/chattmeddelanden, fildelning och samredigering, anteckningsböcker, uppgiftshantering/planering, möten, med mera.
Innehåll
Teamsgrupper
- Skapa och hantera projektgrupper och medlemmar i Teams.
- Hantera din egen status i Teams.
- Strukturera teamet med kanaler och flikar.
- Konversationer. Formatera och uttryck textmeddelanden, dela filer och annan information.
- Möten. Spontana snabbmöten och schemalagda möten med mängder av presentationsmöjligheter. Din kalender och synkroniseringen med Teams-möten. Mötesanteckningar med OneNote eller Wiki.
- Filer. Dela och samredigera i filer. Synkronisera med SharePoint.
- Hantera aviseringar.
- Infoga nya verktyg/appar, exempelvis Planner. Använda Butiken för fler appar.
Planering/uppgifter i Planner
- Skapa uppgifter och ändra status.
- Tilldela uppgifter till en eller flera.
- Filer, checklistor, kommentarer och etiketter i uppgifter.
- Strukturera med Buckets.
- Gruppera, sortera och favorisera plan.
Sökning
- Sökning och kortkommandon i sökfältet.
- Sökning via aktivitetsfeed.
- Filtrering via aktivitetsfeed.
Arbeta med teamen i mobilen
- Använda apparna Teams och Planner i mobilen.
Avslutning
- Lämna, ta bort eller arkivera Team.