Öppna kurser
Teams – samarbete och kommunikation
I Teams finns skräddarsydda verktyg för projektsamarbete. I stället för information på olika ställen, samlas allt i projektgruppen (e-post, chatt, fildelning och samredigering, anteckningsböcker, uppgiftshantering/planering, möten, med mera).
Innehåll
Teams-grupper
- Skapa, hantera och strukturera grupper, bjuda in medlemmar
- Närvarostatus
- Konversationsformer, textformatering och informationsdelning
- Filhantering
- Aviseringsinställningar
- Kontakter och röstsamtal
- Skapa teamgrupper med utvalda deltagare
- Infoga appar
Teams-möten
- Mötesformer och anpassade deltagarvyer
- Presentationsmöjligheter
- Mötesanteckningar
- Omröstningar
- Separata grupprum
Planeringsverktyg för uppgifter (Planner och To Do)
Smart och kraftfull sökning
Teams, OneNote och Planner i mobilen
Avslutning
- Lämna, ta bort respektive arkivera team