Lexicon i samarbete med Företagarna

I dagarna lanserades Företagarna Utbildning – en unik satsning för Sveriges alla småföretag. Samtliga kurser erbjuds till ett rabatterat medlemspris för Företagarnas idag 70 000 medlemmar. Läs mer på www.foretagarna.se.

Många företagare vill få nya kunskaper men samtidigt har de svårt att avsätta tid till att planera och driva utbildningsfrågor. Med hjälp av en utbildningsportal har Företagarna i samarbete med Lexicon kunnat skräddarsy ett rikstäckande utbud utifrån det som efterfrågas mest av Sveriges småföretag. Allt på ett och samma ställe! Utbudet kompletteras löpande, och då även med fler och fler digitala och tidseffektiva utbildningsformer som minimerar arbetstidsbortfall. Något vi vet är viktigt för småföretag.

– Vi har tagit fram ett utbud av kurser som vi ser matchar de kunskapsbehov som finns hos många av Företagarnas medlemmar. Vi erbjuder allt från korta kurser, e-learning och webbinarier till längre utbildningar i business management med högskolepoäng, säger Mats Johansson på Lexicon.

Mats Johansson poängterar att det hänt mycket inom utbildningsområdet under senare år:

– Småföretagare har ofta fulltecknade arbetsdagar och vi har utformat kursutbudet så att det ska passa en företagares vardag. De kommer att bli överraskad hur enkelt, flexibelt och roligt det kan vara att lära sig nya saker.

Frederik Johansson, VD Lexicon AB
Mail: frederik.johansson@lexicon.se